Wycieczka do Łodzi dla klas I, IIa, IIb, IIIa i IV

14 czerwca 2024 roku punktualnie o 6.45  stawiliśmy się  na parkingu i nieco zaspani niecierpliwie czekaliśmy na autokar. W drodze niektórzy uczniowie spali, inni podziwiali krajobrazy, jeszcze inni grali w różne gry planszowe, a pozostali spędzili czas ze smartfonami i tabletami. O godzinie 10.20 dotarliśmy do Łodzi.  Na miejscu z lokalnym przewodnikiem, rozpoczęliśmy zwiedzanie Łodzi  od Orientarium  ZOO Łódź. Jest to najnowocześniejszy w Europie pawilon poświęcony faunie i florze Azji Południowo-Wschodniej. W Orientarium obserwowaliśmy rzadkie gatunki zwierząt z trzech perspektyw: podwodnej, lądowej oraz z góry. Następnie spacerowaliśmy po najdłuższej handlowej ulicy Europy- ul. Piotrkowskiej, która jest jedną z najpiękniejszych ulic Łodzi i ma 4 km długości.  Jest to dość szeroki deptak, a po obu stronach ulicy usytuowane są kawiarnie i drogie sklepy popularnych marek odzieżowych i złotniczych. Pomiędzy nimi stoją stare kamienice.  Tam poznaliśmy historię miasta i podziwialiśmy żydowskie kuczki i graffiti. Następnie pojechaliśmy do Ulicy Żywiołów w EC1 Łódź. To ponad 1500 m2 naukowej ekspozycji skierowanej do najmłodszych. Podczas dwóch godzin znaleźliśmy zarówno czas na wspólną eksplorację centrum, jak i samodzielną zabawę. Na sali zabaw z animatorami i opiekunami bawiliśmy się w pięciu strefach tematycznych poświęconych żywiołom: wodzie, ziemi, powietrzu, ogniowi i życiu. Eksperymentowaliśmy, rozwiązywaliśmy zagadki logiczne, graliśmy w  gry interaktywne, ale też bawiliśmy się na zjeżdżalni, ściance wspinaczkowej czy tunelu z siatki – pajęczynie, umożliwiającej przejście z jednego poziomu na drugi. Na koniec pojechaliśmy do Galerii Manufaktura centrum kultury i rozrywki, które powstało w miejscu dawnej fabryki włókienniczej. Tam mogliśmy się posilić w restauracji M’C Donald’s, po czym udaliśmy się w powrotną podróż.

Czas wycieczki minął bardzo szybko. Uczniowie byli zdyscyplinowani, nikt się nie zgubił. Będzie co wspominać, na pamiątkę mamy setki wykonanych zdjęć.