Dwudniowa wycieczka do Torunia i Biskupina

Uczniowie z naszej szkoły mieli okazję wyruszyć 5 czerwca na niezwykłą wycieczkę do Torunia i Biskupina. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Toruń a w nim piękne Stare Miasto. Historia miasta została przekazana nam w formie legend i mitów o Toruniu. Spacerowaliśmy po rynku staromiejskim. Zobaczyliśmy ratusz, pomnik Kopernika, Flisaka, Dom Mikołaja Kopernika, Dwór Artusa, katedrę pw. św. Jana Chrzciciela i Jana  Ewangelisty, średniowieczne mury obronne wraz z  Krzywą Wieżą. Gościliśmy w Domu Legend Toruńskich oraz braliśmy udział w warsztatach wypieku piernika w Żywym Muzeum Piernika. Zatrzymaliśmy się na nocleg w hotelu, który mieścił się w samym centrum Starego miasta. Wieczór spędziliśmy bawiąc się w tanecznych, dyskotekowych rytmach. Następnego dnia udaliśmy się do Rezerwatu Archeologicznego Biskupinie. Z wielkim zaciekawieniem słuchaliśmy przewodnika i podziwialiśmy odtworzoną prasłowiańską osadę warowną ludności kultury łużyckiej z ok. 550-400 lat p.n.e. Na koniec wzięliśmy udział w warsztatach lepienia naczyń  z gliny.  Zajęcia te wprowadziły nas  w tajniki wiedzy  o ceramice pradziejowej, a zdobyta wiedza i możliwość obejrzenia replik pradziejowych naczyń pozwoliła wykonać własnoręcznie pamiątkę z gliny. Wycieczka ta była bardzo cenną lekcją historii.